Навчальні досягнення учнів 1 класу
Протягом навчання, виробили найважливіші уміння і навички загально-навчального характеру. Це такі організаційні та мовленнєві уміння і навички:
-
Зосереджено слухають вчителя і однокласників
-
Відповідають на запитання педагога
-
Вчасно й правильно виконують його розпорядження й правила
-
Дотримуються правильної постави за партою під час письма.
-
Вміють вибирати навчальне приладдя до уроку, тримаючи правильно ручку, олівець, зошит під час письма
-
Дотримуються єдиних вимог до оформлення письмових завдань.
Джерелом збагачення словникового запасу в учнів на цьому етапі є:
-
Навколишня дійсність
-
Ілюстрації букваря
Також у учнів сформовані початкові вміння здійснювати різні види мовного аналізу:
-
Виділяти речення з мовного потоку
-
Аналізувати їх за кількістю слів
-
Будувати графічні моделі речень
-
Виділяти з речень окремі слова, ділити їх на склади, визначити ненаголошений і наголошений склад, встановлювати послідовність звуків у словах і на цій основі будувати графічні моделі слів
-
Навчитися аналізувати речення, які скл.з 1-2-3 слів.
Володіють формою мовного аналізу - поділ слів на склади і визначення наголошеного складу.
У 2-х і 3-х складових словах розставляють наголос. Від складового аналізу здійснюють перехід до звукового. Для позначення голосних, твердих і м’яких приголосних використовують умовні символи. Будують звукові моделі з усним аналізом слів.
Учні оволоділи такими знаннями і навичками:
- Правильно вимовляють всі звуки мови.
- Розрізняють на слух голосні, приголосні, тверді, м’які, правильно їх вимовляють без призвуків приголосних
- Утворюють злиття будь-якого твердого чи м’якого приголосного з голосним
- Ділять слова на склади, визначають наголошений склад
- Називають послідовно в слові звуки, за допомогою фішок будують звуко-складові схеми слів.
- Запам'ятали, що таке крива лінія, коса, як виглядають куб, ромб, циліндр, промінь.
- Знають способи додавання і віднімання чисел по одиниці, частинами, на основі знання складу числа, на основі знання зв’язку між додаванням і відніманням;
- Знають на пам’ять таблиці додавання і віднімання в межах 10;
- Розуміють поняття «числовий вираз»;
- Розуміють і читати вирази різними способами: плюс, додати, мінус, відняти,
- Виділяють умову і запитання;
- Розуміють зміст відношень: більше на, менше на;
- Розуміють зміст запитання: на скільки більше? На скільки менше? Скільки всього? Скільки залишилося?
Навчальні досягнення учнів 3 класу
УКРАЇНСЬКА МОВА
Учні вміють:
- виразно читати напам’ять вірші, прозові уривки;
- правильно будувати діалог, з дотриманням етичних норм мовлення, культури спілкування, вживанням правильних форм звертання;
- усно переказувати текст (докладно і вибірково);
- висловлювати власну думку про предмети, явища, події та своє савлення до цього.
- письмово самостійно впорядкувати деформований текст;
- вміти оцінити свою роботу, знайти помилки та виправити їх.
- вміти пояснити значення мови для людини
- розпізнавати на слух і на письмі розповідні, питальні та спонукальні речення, впізнавати окличні та неокличні, вміти їх побудувати;
- вміти утворювати нові слова за допомогою префіксів та суфіксів;
- дотримуватися правил правопису слів з апострофом;
- розрізняти слова за частинами мови ( іменник, прикметник, дієслово, прийменник)
- знати і відтворювати усно український алфавіт;
- дотримуватися правил переносу слів з одного рядка в інший;
- дотримуватися правил вживання розділових знаків в кінці речень;
- списувати текст з підручника з дотриманням правил правопису та каліграфії;
- записувати під диктування текст, складений зі слів, що пишуться за фонетичним принципом, за правилами вивченими у 1-3 класах;
- дотримуватися гігієнічних та технічних правил письма, та культури оформлення письмових робіт;
МАТЕМАТИКА
Учні вміють:
- утворювати, записувати, порівнювати числа в межах 1000;
- розуміти сутність арифметичних дій (додавання, віднімання, множення і ділення)
- виконувати різницеве та кратне порівняння чисел
- розрізняти одноцифрові, двоцифрові та трицифрові числа
- виконувати арифметичні дії на основі нумерації
- володіти навичками усного додавання та віднімання круглих трицифрових чисел;
- застосовувати алгоритм письмового додавання та віднімання чисел, перевіряє правильність їх виконання
- розуміти сутність переставного та сполучного законів множення, застосовувати їх в процесі виконання завдань
- володіти обчислювальними навичками позатабличного множення і ділення
- знати формули знаходження периметра квадрата і прямокутника, застосовувати їх під час практичних завдань
- записувати і читати числові вирази, знаходити значення числових виразів з дужками та без них
- знаходит значення виразів зі змінною, при заданих значеннях змінної
- розуміти сутність поняття “рівняння”, “розв’язок рівняння”, розв’язувати прості рівняння
- розрізняти числові нерівності та нерівності зі змінною
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Учні вміють:
- визначати жанр прочианого твору: казка, вірш, оповідання, байка, п’єса
- розрізняти фольклорні і авторські твори за емоційним забарвленням;
- знати і вміти пояснити значення книжки в житті людини
- читати вголос правильно, свідомо, виразно цілими словами або групами слів
- читати мовчки: очима свідомо (без артикулювання)
- обирати темп читання, прийнятний для розуміння прочитаного
- визначати тему та основну думку твору
- визначати структуру епічного твору (зачин, основна частина, кінцівка)
- знаходити потрібний епізод у творі за завданням вчителя
- співставляти ілюстрацію до твору з відповідним епізодом
- знаходити у тексті художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот
- знаходити у тексті діалог, називати його учасників, читати в особах
- визначати головного і другорядного персонажів
- пояснювати, який вчинок є позитивним, а який негативним
- знати авторів, виучуваних творів, розповідати епізоди з їхнього життя та діяльності
- виділяти в художньому тексті та у своєму мовленні яскраві образні вислови, епітети, порівняння, метафори (без термінів),
- розрізняти прислів’я і приказки з-поміж інших літературних жанрів, знає напам’ять 5-6 прислів’їв
- називати основні ознаки вірша: наявність рими, ритму, мелодики, створює словесні малюнки за змістом вірша
- розповідати про власні почуття, які викликав вірш під час читання чи слухання
- читати напам’ять 5 віршів
ПРИРОДОЗНАВСТВО
Учні вміють:
- наводити приклади живої і неживої природи та предметів, створених людиною
- мати уявлення про розподіл води на землі, називати три стани води, розуміти значення води для життя на Землі, дотримуватися правил економного використання води в побуті
- мати уявлення про склад і властивості повітря, джерела забруднення, охорону, застосовує їх на практиці
- мати уявлення про гірські породи та корисні копалини, наводити приклади твердих, рідких і газоподібних корисних копалин та використання їх людиною
- розуміти значення ґрунту для життя рослин і тварин
- застосовувати на практиці знання про необхідність економного й бережного ставлення до корисних копалин та ґрунтів
- пояснювати взаємозв’язки в живій та неживій природі на прикладах використання людиною енергії Сонця, вітру, рухомої води
- встановлювати умови, необхідні для розвитку рослин.
|